Mire figyeljünk a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás felmondásánál?

Ügyvédi irodánk szeretné felhívni a figyelmet egy nagyon lényeges körülményre. Amennyiben a gépjármű tulajdonosa az adott évre érvényes kötelező gépjármű felelősségbiztosítást felmondja és szándékában áll akár másik biztosítónál, akár jelen biztosítónál más feltételekkel biztosítást kötni, az alábbiakra lényeges odafigyelnie.

A felmondás kapcsán a gépjárműre kötött biztosítás december 31. napjával megszűnik. Amennyiben nem gondoskodik arról, hogy más biztosítónál vagy a jelenlegi biztosítójánál más feltétellel még decemberben biztosítást kössön, december 31-től a gépkocsin kötelező biztosítás nincs.

Január első napjaiban nyílik lehetősége arra, hogy újabb biztosítást kössön. Ebben az esetben viszont éppen január elsején – ebbe beletartozik a szilveszter éjszaka és január első egy-két napja – a gépkocsi nem rendelkezik biztosítással. Több olyan ügyfelünk is van, aki szilveszter éjszakáján okozott balesetet és döbbenten észlelte, hogy miután december 31. napján a biztosítás megszűnt, és csak január első napjaiban kívánt új biztosítást kötni, erre az időszakra a gépkocsija biztosítással nem rendelkezett.

Már korábbi hírlevelünkben írtuk, hogy ilyen esetben a károkozó helyett a MABISZ helytáll, ugyanakkor a Magyar Biztosítók Szövetsége regressz igényével élve a károkozótól valamennyi általa kifizetett kárösszeget – ami több millió, de akár több tízmillió forint is lehet – visszaköveteli a károkozótól. Sajnos a peres eljárásokban eredménnyel nem lehet sem tévedésre, sem egyéb olyan jogi indokra hivatkozni, amely a bíróságok számára is elfogadható lenne, illetőleg nem lehet olyan jogi érvekkel élni, amely a pernyertességet biztosítaná.